Τσάι και υγεία
 

"Για να διώξει κανείς τη δίψα, πρέπει να πιει νερό.

Για να διώξει κανείς τις έννοιες, πρέπει να πιει κρασί

Για να ανοίξει το πνεύμα του και να μείνει κανείς ξύπνιος, πρέπει να πιει τσάι."
Lu Yu

 

Το τσάι περιέχει περίπου 4.000 χημικές ουσίες που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία μας. Θα αναφερθούμε εδώ στις πιο γνωστές και σημαντικές.

Μακροχρόνιες έρευνες απέδειξαν τις ευεργετικές ιδιότητες του τσαγιού.
Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, η ευεργετική επίδραση του πράσινου τσαγιού έχει επισημανθεί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότερες έρευνες έγιναν με την πρωτοβουλία της Ιαπωνίας, χώρα παραγωγός πράσινου τσαγιού.
Αυτό το γεγονός δεν αναιρεί και τις ευεργετικές ιδιότητες του μαύρου τσαγιού.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί εδώ ότι δεν μιλάμε για θεραπευτικές ιδιότητες σε συγκεκριμένες παθήσεις, αλλά για μια προληπτική δράση για υγιεινή ζωή.

Έτσι, η κατανάλωση τριών ή τεσσάρων φλιτζανιών τσαγιού την ημέρα, είναι χωρίς αμφιβολία εξαιρετικά ωφέλιμη για τον οργανισμό.


Οι θεραπευτικές ιδιότητες του τσαγιού

Τσάι και αδυνάτισμα: Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού είναι ένα από τα πλέον απαραίτητα βοηθήματα που συμβουλεύουν οι διαιτολόγοι σε μία δίαιτα.  


Τσάι και οστεοπόρωση: Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το τσάι βοηθάει στη διατήρηση της οστικής πυκνότητας, ιδιαίτερα στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα του σε φθόριο.


Τσάι και βιταμίνες: Η βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγάλη περιεκτικότητα μέσα στο πράσινο τσάι. Βρίσκουμε επίσης βιταμίνες P, E και B.


Τσάι και χώνεψη: Από τότε που εφευρέθηκε το τσάι, έχουν επισημανθεί οι ευεργετικές ιδιότητες του για την χώνεψη. Οι τανίνες διεγείρουν την δράση του στομαχιού.


Τσάι και δυσκοιλιότητα: Παρόλο που το τσάι έχει την φήμη να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, οι έρευνες έδειξαν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετικό για την εντερική χλωρίδα.


Τσάι και στρες: Η κορτιζόλη, η ορμόνη η οποία αυξάνεται στο αίμα σε περίπτωση έντονου στρες, ελαττώνεται αμέσως με την κατανάλωση μαύρου τσαγιού.


Τσάι και υπέρταση: Τα φλαβονοειδή έχουν την τάση να μπλοκάρουν την λειτουργία ενός ένζυμου (ACE) υπεύθυνο για την υπέρταση.


Τσάι και διαβήτη: Τα φλαβονοειδή βοηθούν στη πρόληψη του διαβήτη μπλοκάροντας την λειτουργία ενός ένζυμου, την αμύλαση.


Τσάι και χοληστερίνη: Τα φλαβονοειδή, μέσα στο τσάι, μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη (LDL) που συνδέεται με το έμφραγμα.
Ειδικά το τσάι Pu'Er φημίζεται στην κινέζικη φαρμακοποιία ότι κατεβάζει τη χοληστερίνη, διαλύει τα λίπη στα αγγεία και εξουδετερώνει την επιρροή του αλκοόλ.


Τσάι και αντικαρκινική ασπίδα: Η πολυφαινόλη παρούσα στο πράσινο τσάι είναι αντικείμενο ερευνών για την αντικαρκινική δράση της. Απέδειξε ότι μπορεί να προλάβει σοβαρές φθορές σε κύτταρα.


Τσάι και γήρανση: Οι αντιοξειδωτικές ουσίες, παρούσες σε αρκετά φρούτα και λαχανικά, βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό συγκέντρωσης στο πράσινο τσάι. Εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου και βοηθούν έτσι στην επιβράδυνση της γήρανσης.